این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد گوگل در حال ارائه به روز رسانی است که کاربران را برای یافتن نتایج خرید شخصی آسان تر می کند. این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا محصولات مختلف را رتبه‌بندی کنند تا هنگام خرید پوشاک، کفش و لوازم جانبی توصیه‌های سبک دریافت کنند. این به روز رسانی در حالی ارائه می شود که گوگل به رقابت با شرکت هایی مانند آمازون و والمارت ادامه می دهد که ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای رقابت با قابلیت های خرید گوگل منتشر کرده اند .

هنگامی که چیزی مانند «پیراهن‌های چوگان مردانه» را در Google جستجو می‌کنید، اکنون بخش جدیدی با عنوان «توصیه‌های سبک» را می‌بینید که در آن می‌توانید گزینه‌ها را با شست بالا یا پایین رتبه‌بندی کنید. همچنین می‌توانید از یک حرکت تند کشیدن مانند Tinder برای رتبه‌بندی محصولات استفاده کنید. اگر در مورد یک مورد مطمئن نیستید، می توانید آن را رد کنید. پس از رتبه‌بندی مجموعه‌ای از محصولات، Google نتایج شخصی‌سازی‌شده را برای شما نمایش می‌دهد تا آن‌ها را تجزیه کنید. 

اگر چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا نکرده اید، گوگل به شما این امکان را می دهد که به موارد بیشتری امتیاز دهید و حتی نتایج بیشتری را مشاهده کنید. گوگل ترجیحات شما را به خاطر می‌سپارد، بنابراین اگر دوباره پیراهن‌های یقه‌دار مردانه را جستجو کنید، توصیه‌های سبکی را بر اساس آنچه در گذشته دوست داشتید خواهید دید. 

اگر به طور تصادفی محصولی را که دوست ندارید یا اصلاً نمی‌خواهید نتایج خرید شخصی‌سازی شده را مشاهده کنید، علامت می‌دهید، می‌توانید تنظیمات برگزیده خود را با ضربه زدن روی منوی سه نقطه در کنار نتیجه و رفتن به گزینه‌های شخصی‌سازی مدیریت کنید. پانل “درباره این نتیجه”. 

این ویژگی جدید برای همه خریداران آمریکایی که از مرورگرهای تلفن همراه و برنامه Google استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود. گوگل نگفت که چه زمانی و آیا قصد دارد این ویژگی را به کشورهای بیشتری گسترش دهد یا خیر. 

این شرکت می گوید مردم بیش از یک میلیارد بار در روز از گوگل خرید می کنند و بیش از 45 میلیارد محصول را در نتایج خود می بینند. گوگل اعلام کرد که هر ساعت بیش از دو میلیارد لیست را با آخرین اطلاعات در مورد قیمت، در دسترس بودن موجودی و جزئیات ارسال به روز می کند.