با نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی، گوگل فهرستی از به‌روزرسانی‌های سفر را اعلام می‌کند که آن را کاملاً در فرآیند برنامه‌ریزی سفر قرار می‌دهد و بینش بیشتری در مورد قصد خرید در بخش سفر به آن می‌دهد.

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد ، ابتدا گوگل در حال ارائه به‌روزرسانی برای «  تجربه مولد جستجو» (SGE) است که به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های سفر و ایده‌های سفر را با استفاده از هوش مصنوعی بسازند.

قابلیت جدید – در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی در ایالات متحده برای کاربرانی که در Search Labs ثبت نام کرده‌اند در دسترس است، برنامه‌ای که به کاربران امکان می‌دهد تجربیات جستجوی Google در مراحل اولیه را آزمایش کنند و بازخوردشان را به اشتراک بگذارند – از ایده‌هایی از سایت‌های سراسر وب، همراه با نظرات، عکس‌ها استفاده می‌کند. و سایر جزئیاتی که افراد برای مکان‌های سراسر جهان به Google ارسال کرده‌اند.

هنگامی که کاربران چیزی مانند “برای من یک سفر سه روزه به فیلادلفیا برنامه ریزی کنید که تماماً در مورد تاریخ است” بخواهند، نمونه ای از برنامه سفر دریافت می کنند که شامل جاذبه ها و رستوران ها، و همچنین یک نمای کلی از گزینه های پروازها و هتل ها، تقسیم بر زمان های مختلف است. روز

در حال حاضر، برنامه های سفر فقط به این صورت است: هیچ گزینه ای برای خرید خدمات یا تجربه در محل وجود ندارد. وقتی از برنامه سفر خود راضی هستید، می توانید آن را به Gmail، Docs یا Maps صادر کنید.

گوگل در مورد زمان و یا اینکه ممکن است این را به طور گسترده‌تری عرضه کند، اظهار نظر نکرده است. اما نشان می دهد که چگونه این شرکت در حال آزمایش با چگونگی و مکان استفاده از موتور هوش مصنوعی خود است. بسیاری از بازیگران صنعت سفر ممکن است به نقشی که هوش مصنوعی مولد در خدمات مسافرتی در سال‌های آینده ایفا می‌کند چشم دوخته باشند – برخی هیجان‌زده، برخی با احتیاط. اما حتی در حال حاضر، استارت‌آپ‌هایی مانند Mindtrip و Layla که دسترسی کاربران را به دستیارهای هوش مصنوعی که برای کمک به شما در برنامه‌ریزی سفرهایتان طراحی شده‌اند، فراهم می‌کنند، در حال حاضر فعالانه این موضوع را دنبال می‌کنند.

اما با این به‌روزرسانی جدید، گوگل استارت‌آپ‌هایی از این دست را پذیرفته و در عین حال داده‌هایی را درباره قصد خرید سفر (مفید برای تجارت تبلیغاتی گسترده‌تر خود) جمع‌آوری می‌کند و یاد می‌گیرد که کاربرانش چه نوع اشتهایی برای چنین خدماتی دارند.